Íme néhány ötlet arra, hogy milyen kérdésekre lehet keresni a választ az adatbázis vizsgálatával. A lista természetesen nem teljes körű, a célja csak egy-egy potenciális elemzési irány felvillantása.
- Milyen hatással vannak a kínált kedvezmények az ügyfelek vásárlásaira? Az átlagnál többet vagy kevesebbet költenek az ügyfelek, akiknek van aktivált kedvezménye
- És mi a helyzet azoknál, ahol volt elérhető kedvezményes ajánlat, de nem aktiválták? Mennyire változik az ügyfél kereskedelmi preferenciája a kedvezmények hatására?
- Milyen hatása van a kedvezményprogramnak a résztvevő partnerek forgalmára? Egy adott partnernél az aktivált kedvezménnyel rendelkező ügyfelek forgalma mennyiben különbözik a kedvezménnyel nem rendelkezőktől?
- A nevesített partnerek a saját MCC kategóriájukban szereplő egyéb program tagokhoz illetve nem program tagokhoz képest milyen forgalommal rendelkeznek?
- Milyen a forgalom megoszlása egy adott MCC kategóriában a nevesített partnerek/partner tagok/nem partner tagok között? Időben hogyan változik ez? Az aktivált kedvezménnyel rendelkező ügyfelek száma milyen hatással van rá?
- Mennyire jellemző a kínált kedvezmények kihasználása, mekkora a kedvezményes tranzakciók aránya? Az egyes MCC kategóriák egymáshoz képest hogyan viselkednek, vannak jelentős eltérések?
- A részletes tranzakciós mintában szereplő C&A esetében a kedvezményprogram hatása milyen volt? Nőtt a vásárlások száma, összege? Többet költöttek az ügyfelek a C&A-nál a többi hasonló kategóriájú céghez képest? A promóció után a részesedés-többlet megmaradt?